Een onvergetelijk lentefeest organiseren

lentefeest organiseren

Wordt jouw oogappel zes of twaalf jaar? Dan ben je vast volop in de weer om het lentefeest of communiefeest te organiseren. Daar komt heel wat bij kijken en als trotse mama of papa wil je uiteraard dat alles piekfijn in orde is.

 

We helpen je graag een handje bij het organiseren van het lentefeest. Met onze tips kunnen we er samen een onvergetelijke dag van maken!

Een onvergetelijk lentefeest organiseren start bij de gastenlijst

Beginnen doe je met de gastenlijst. Je moet immers weten hoeveel gasten er aanwezig zullen zijn vooraleer je een zaal kan vastleggen, het tafelplan kan maken of de uitnodigingen kan (laten) maken. Bespreek dus even met je zoon of dochter wie zeker uitgenodigd moet worden en stel vervolgens een gastenlijst op.

 

Wordt het een familiefeest of maak je er een heuse fuif van voor alle vrienden en vriendinnen? Je weet het best zo snel mogelijk!

Kies je feestlocatie en get the party started!

Eens je weet hoeveel mensen er naar het lentefeest komen, is het tijd om op zoek te gaan naar de perfecte feestlocatie. Wil je de gasten graag thuis ontvangen in een party-tent? Of wil je zelf ook een beetje ontspannen en wens je het lentefeest op locatie te organiseren? In beide gevallen is het belangrijk dat je tijdig reserveert. Je zal immers niet de enige zijn die een lente- of communiefeest organiseert.

 

Als je kiest voor een tuinfeest voorzie je best ook altijd een plan B zodat in geval van regen de dag nog altijd zonder problemen verloopt.

Ga voor een thema en stem de versiering af op de uitnodigingen

Zowel voor de jongens als de meisjes is het leuk om te kiezen voor een bepaald thema. Van superhelden tot prinsessen: de aankleding van je lentefeest kan je dan perfect afstemmen op de uitnodigingen. Denk maar aan de kleuren, het lettertype, de foto(’s) van de uitnodiging, … Die elementen kan je dan laten terugkomen in het tafelkleed, de naamkaartjes en het menu, de servetten, enzovoort.

 

Als finishing touch kan je de feestlocatie extra aankleden met slingers, linten, ballonnen en andere vrolijke accessoires die bij het gekozen thema passen. Wil je net een stoerder feest? Vraag dan eens of je zoon of dochter niet liever skate ramps en een gezellige festivalsfeer zou willen.

uniek lentefeest

© www.wildtrails.be

Uitnodigingen & bedankkaartjes voor een magische dag

Je gastenlijst staat op punt en ook de feestlocatie is vastgelegd? Super! Dan is het tijd om de uitnodigingen te maken en te versturen. De trend voor 2014 is om een knappe foto van zoon- of dochterlief te gebruiken die het hele kaartje vult. Daarnaast vind je ook nog andere ontwerpen met leuke kleurtjes en hippe opdrukken zodat er voor ieder wat wils is, maar ook hier is een stoere of schattige afbeelding het uitgangspunt. Veel meer dan vroeger communiceren tieners met foto’s!

 

Velen kiezen ervoor ook op een lentefeest bedankkaartjes te voorzien voor de gasten. Zo hebben zij een leuk aandenken aan een onvergetelijke dag! De bedankkaartjes kan je afstemmen op de rest van het lentefeest zodat de uitnodigingen, het feest en de bankkaartjes een perfect geheel vormt.

Een lentefeest organiseren zonder entertainment?

Dat is een beetje als een bakker zonder brood. Voorzie daarom het nodige entertainment op het lentefeest. Een springkasteel is altijd leuk maar je kan het ook wat origineler aanpakken. Bedenk bijvoorbeeld enkele leuke activiteiten waarbij je iedereen bij kan betrekken. Het is immers het leukst als er voor iedereen iets te beleven valt. Een wedstrijdje touwtrekken met jong en oud, een heuse color run of een waterballonnengevecht zorgen voor uren speelplezier en bovendien voor ongetwijfeld hilarische foto’s!

leuk lentefeest organiseren

© KimberlyMichelle blogspot

Lies Jonckheere
Lies Jonckheere

Ik ben de trotse mama van mijn allerliefste zoontje Georges. Een droom van een baby! Het grootste deel van mijn tijd spendeer ik met hem: Georges verzorgen, met hem spelen, leuke kleertjes en spulletjes uitzoeken … Mijn huwelijk – met mijn even fantastische man - een paar jaar geleden was prachtig, maar mama worden is echt een overweldigend gevoel. Tadaaz mocht al deel uitmaken van al Georges ‘Happy Moments’. Aankondiging van zijn geboorte, doopsuikerdoosjes en bedankkaartjes... Maar ook de uitnodigingen voor zijn eerste feestje: het doopfeest. Ik ben er zeker van dat er nog vele ‘Happy Moments’ volgen voor mijn zoontje en kijk ernaar uit om die te vieren!

Artikelen: 182

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *